Kotlety jaglane z brokułem



kotlety warzywne


           Konieczność wyeliminowania wielu produktów z mojej diety zmusiła mnie do poszukiwania nowych smaków. Gdyby jeszcze rok temu ktoś powiedział mi, że będę z wielkim apetytem zajadać kotlety z kaszy jaglanej to bym mu nie uwierzyła. A teraz to są moje ulubione kotlety i co więcej udało mi się namówić na nie mojego męża i moją mamę.
Nie zawierają laktozy, glutenu ani jajek, a mimo to doskonale się lepią, są zwarte i nie rozpadają się w trakcie smażenia. Dodaję do nich oprócz skrobi ziemniaczanej także dwie solidne łyżki mąki kokosowej, której zawsze mam potężne zapasy (efekt uboczny produkcji mleka kokosowego). Nie jest ona wyczuwalna jeśli chodzi o smak ale poprawia strukturę kotletów. Kotlety smakują doskonale zarówno na ciepło jak na zimno. Można je usmażyć na oleju albo upiec w piekarniku. Ja wybieram zazwyczaj tę pierwszą opcję bo są wtedy bardziej soczyste, a nadmiar tłuszczu odsączam na papierowym ręczniku. Najczęściej zajadam ją w towarzystwie sałatki z pieczonych buraków.


kotlety warzywne

ILOŚĆ SZTUK - 10

Kotlety jaglane z brokułem - składniki

  • 100g kaszy jaglanej
  • 300ml wody
  • 1 brokuł
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • sól
  • olej

Kotlety jaglane z brokułem - wykonanie

Kaszę jaglaną wsypać na sitko i wypłukać pod bieżącą wodą, a następnie przelać wrzątkiem aby pozbyć się goryczki.
Wlać do rondla wodę. Dodać dużą szczyptę soli i doprowadzić do wrzenia. Wsypać kaszę i gotować na wolnym ogniu około 20 minut. Kasza może być lekko rozgotowana wówczas lepiej się klei.
W drugim garnku ugotować, w lekko osolonej wodzie z dodatkiem szczypty cukru, podzielony na różyczki brokuł.
Obrać cebulę i czosnek. Drobno posiekać. Rozgrzać na patelni 1łyżkę oleju i zeszklić na nim cebulę. Dodać posiekany czosnek i krótko razem przesmażyć.
Do przestudzonej kaszy dodać rozgniecione widelcem różyczki  brokułowe, usmażoną cebulę z czosnkiem, mąkę kokosową i skrobię ziemniaczaną. Przyprawić pieprzem ziołowym i ewentualnie solą. Dokładnie wymieszać wszystkie składniki na jednolitą masę.
Na dużej patelni rozgrzać olej. Zwilżonymi zimną wodą dłońmi uformować  kotleciki. Smażyć na z obu stron na jasnozłoty kolor. Usmażone kotlety przekładać na papierowy ręcznik kuchenny by osaczyć je z nadmiaru tłuszczu. Idealnym dodatkiem do nich jest sałatka z pieczonych buraków lub zielonego ogórka.

Kotlety jaglane z brokułem - podobne przepisy
Smacznego :)
Aronia


Comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ